Macam Warna Bunga Dahlia

Macam Warna Bunga Dahlia

Bunga Dahlia adalah salah satu rente paling kecil indah di dunia. Bunga Dahlia cantik dan mempunyai penampilan yang radikal, ada sesuatu yang sangat istimewa untuknya nan sahaja boleh digambarkan dengan melihat anak uang Dahlia. Setiap bunga punya makna dan simbolisme singularis nan hanya dikaitkan dengan bunga tertentu. Dahl sebenarnya merupakan homophone bermula alas kata Sweden dal nan dalam parafrase berujud kanyon. Ada juga yang menamai bunga Dahlia sebagai bunga lembah.

Pengelasan saintifik Dahlia:

  • Diversifikasi pokok kayu: Kekal
  • Genus: Dahlia
  • Keluarga- Asteraceae
  • Kiriman- Asterales
  • Steril ke- Mexico
  • Keperluan Sorot- Cahaya mentari penuh
  • Keperluan Tanah- Saliran yang baik dan lahan lembap
  • Musim Berasal- Hari Panas (penanaman pada musim anakan diperlukan sebaiknya April dan Mei)
  • Zon Kekukuhan USDA- 8
  • Penyakit- Cendawan bubuk, Putaran mahkota, Rot akar, model kelabu, layu Verticillium, Dahlia smut, Phytophthora, Mosaik Virus
  • Hama nan Harus Dielakkan- Kutu, Siput, Slug, Earwig, Aphids, Daun Hopper, Red Spider Mite.

Bunga dengan mesejnya yang unik:

Apabila orang tidak mempunyai keberanian kerjakan mengatakan sesuatu, mereka akan mengejar cara nan sempurna untuk merumuskan emosi mereka tanpa memerlukan kata-perkenalan awal. Bunga, sejak awal menjadi tanda baca terdepan emosi kita dan kepelbagaian mereka membantu kita memilih rente nan sempurna buat manusia yang sempurna itu.

Rente boleh jadi terpandang sama dengan sesuatu nan tidak plus relevan atau cukup sebagai hadiah, cuma apabila ia mengincar sejarahnya dengan lebih mendalam, anda akan memafhumi betapa jarang dan panjangnya sejarah simbolisme bunga.

Keindahan dan kemampuan mereka untuk keluar berpangkal tanah telah menarik perasaan orang. Kami terjerat dengan makhluk nasib yang indah dan berwarna-warna ini nan menjadikan hidup kita lebih bercat dan mengganjur. Anakan digunakan sebagai simbol dalam kesentosaan dan perang. Kami menggunakannya hari ini lakukan menjadikan perayaan kami lebih bersemangat dan berwarna-warni, dan lakukan menunjukkan kepada makhluk yang kita sayangi betapa keistimewaan mereka kepada kita. Sepanjang berabad-abad, bunga telah menjadi motif kegemaran dalam seni dan sastera yang melukis visi artis dengan abstrak.

Dahlia jamak melambangkan

  • Teguh anggun kerumahtanggaan tekanan terutama dalam peristiwa sukar ataupun mencabar:

Ini yaitu salah suatu persatuan pertama kerjakan bunga Dahlia. Rente Dahlia n kepunyaan kinerja nan idiosinkratis dan keindahannya mengingatkan kita pada seorang wanita cakap yang besar perut menjaga kepatutan dan standardnya sreg tahap nan pangkat. Sekiranya bunga Dahlia ialah seseorang, anda akan memiliki adab mulia dan kebiasaan anggun. Kita bisa belajar banyak berpunca anak uang ini dan sentiasa menjaga tingkah laku kita tidak kira betapa sukarnya bagi kita. Tetap menyenangkan intern hidup dan memuliakan makhluk lain akan membuahkan hasil kepada anda pada masa belakang hari dan ini akan sepenuhnya memungkirkan kaidah basyar lain melihat anda sebagai individu.

  • Menggunakan kekuatan dalaman bakal berjaya:

Anak uang dahlia boleh bertahan melintasi beberapa peristiwa kehidupan yang memadai sukar. Kita dapat membiasakan dari tingkah laku mereka dan cuba bertolak ansur dengan segala yang dilemparkan dengan cara kita. Kita namun dapat hancur seandainya kita membiarkan basyar lain merosakkan kita, bintang sartan daripada nongkrong berburu kekuatan anak bungsu. Kita dapat memotivasikan diri untuk menjadi yang terbaik dan mencegat semua saat berat jikalau kita hanya kekal aktual dan kuat sepanjang masa.

  • Berdarmawisata dan menciptakan menjadikan pergantian hidup yang besar dengan mandu yang baik:

Bunga Dahlia menyimbolkan perubahan dengan kaidah yang faktual. Anak uang ini yaitu simbol peralihan yang cerbak berputar modern dan tidak pernah jatuh ke dasar. Biarpun perubahannya agak selit belit, jika kita belajar menanganinya, pergantian itu akan menjadi lebih mudah. Terimalah pertukaran positif dan sentiasa mendorong diri ke arah sesuatu yang hebat.

  • Menonjol dari manusia ramai dan mengikuti jalan khas sira sendiri:

Tidak hairanlah bahawa rente Dahlia menonjol bermula semua anakan enggak dengan kegantengan dan penampilannya yang istimewa. Tetapi, segala apa nan diajarkan makanya bunga cantik ini kepada kita yaitu bahawa kita harus selalu menonjol dan menjadi diri koteng tidak kira segala apa nan insan tidak fikirkan adapun kita. Kita berhutang pada diri kita untuk menjadi khas dan mengejar impian kita tidak kira segala apa nan difikirkan oleh dunia lain.

  • Tetap baik kendatipun diuji oleh peristiwa hidup nan sukar:
Baca :   Toko Bunga Segar Di Makassar

Bunga Dahlia menyimbolkan rahmat dan kebaikan. Rente Dahlia mengajar kita cak bagi bersikap murah hati dan baik kepada orang lain kerana Karma besar perut memerhatikan. Kita tidak bisa melakukannya doang bakal mengundang tenaga positif, kita juga harus sering bergaya baik kepada cucu adam enggak kerana mereka memerlukan kita dan tidak pantas mujur omelan kita. Menuju orang lain dengan kebaikan dan caruk dan sira akan mujur banyak lagi sebagai balasannya.

  • Berburu keseimbangan antara relaksasi dan pengembaraan:

Bunga ini ialah simbol pengembaraan tetapi beliau pun melambangkan kesurutan dan keadilan hidup yang betul. Anda harus selalu menjaga keseimbangan antara kelonggaran dan tindakan, kerana segala sesuatu yang berlebihan tidak baik.

  • Komitmen kepada individu lain atau cita-cita:

Bunga Dahlia melambangkan komitmen dan kesetiaan kepada manusia lain tidak kira siapa hamba allah ini. Anda terbiasa berhubung dengan pikiran dan emosi anda dan bisa menyatakannya kepada orang nan kamu sayangi. Komitmen adalah sesuatu yang musykil untuk sesetengah orang, tetapi jika engkau membayangkan selalu mempunyai sahabat anda di sisi beliau, maka itu lain terlalu sukar.

  • Memberi amaran kepada seseorang mengenai prospek pembelotan:

Keterbukaan adalah asal terbaik dan kita harus selalu jujur ​​semasa berfirman. Mungkin sukar cak bagi memberitahu khalayak bukan barang apa yang ia fikirkan dan segala apa yang cak semau di kerumahtanggaan lever anda, tetapi kebohongan nan dilapisi gula lebih menyakitkan tinimbang keabsahan pahit. Bunga Dahlia merepresentasi kebenaran dan meluahkan emosi dia. Tak kira apa yang main-main n domestik hidup dan betapa sukarnya anda selalu bersikap meyakinkan ​​dan menunjukkan rasa hormat kepada bani adam lain dengan memberitahu mereka pendapat beliau yang jujur

Sudah tentu makna bunga Dahlia individu juga bergantung lega warnanya yang berbeza.

Bunga Dahlia menjadi terkenal di seluruh bumi sehabis filem “Black Dahlia”. Movie mengisahkan tentang sendiri wanita muda Amerika yang ditemui mati dalam kejadian yang tidak dapat dijelaskan puas tahun 1947.

Ringkasan:

Setiap bunga memiliki makna simbolik dan kepentingannya nan spesifik. Tidak tebak bunga mana nan menjadi kegemaran anda, banyak nan perlu diketahui dan dipelajari mengenainya. Dahl sememangnya adalah homophone dari kata Sweden dal yang dalam parafrase bermaksud lembah. Ada juga nan menamai bunga Dahlia laksana bunga jurang. Budaya di seluruh dunia memuja anakan dan dijadikan huruf angka untuk mengungkapkan pelbagai masalah dan emosi sosial. Simbolisme anak uang masih sangat memukau bagi kita periode ini dan kita dapat memaklumi selanjutnya mengenai narasi rakyat dan tabiat budaya yang berbeza dengan meneroka makhluk nyawa yang indah ini.

Makna Etimologi Bunga Dahlia

Dahlia merupakan cap genus rente ini menjadikannya mudah untuk merujuk kepada seluruh kumpulan pada satu waktu. Sumber merek ini sangat dipertandingkan. Sebuah kisahan bawah menyatakan bahawa Carl Linnaeus menamakan bunga itu setelah seorang siswa dengan nama belakang Dahl, tetapi Linnaeus seorang lengang sebelum bunga itu diberi namanya. Masih belum jelas di mana nama itu sebenarnya berasal, dan beberapa saintis juga tidak berjaya menukar logo genus menjadi Georgina.

Alegori Bunga Dahlia

Orang Victoria menggunakan Dahlia buat melambangkan ikatan dan komitmen yang berterusan antara dua individu, sekadar pencinta bunga moden lagi boleh membeli tanaman capar sebagai perayaan lakukan berintegrasi dengan agama baru atau mencuba tren hidup sihat yang plonco. Dahlia kebanyakannya dianggap sebagai bunga kelahiran untuk bulan Ogos tetapi beberapa adat istiadat menggunakannya andai bunga kelahiran bulan November. Ini adalah anak uang kewarganegaraan Mexico kerana ia adalah habitat lugu. Beberapa budaya juga menggunakannya untuk mengoper kepelbagaian kerana setiap kelopak pas dengan laju ke seluruh komandan.

Baca :   Petani Rumahan Benih Eceran

:small_blue_diamond:
Fakta Bunga Dahlia

Dahlias ilegal pada tadinya bertaruk di Mexico dan negara-negara Amerika Kidul nan lain, terutamanya di lembah pergunungan yang dilindungi semenjak keadaan cahaya yang teruk pada musim rente dan masa merangsang. Mereka tersohor seram sepan lama membuat cerminan indah di tanah atau capah. Beberapa jenis menghasilkan bunga berdiameter hingga 13 inci dan tanaman itu sendiri boleh mencapai ketinggian hingga enam kaki.

Makna Warna Bunga Dahlia

Anak uang Dahlia disusun dengan paling baik mengikut keberagaman makna warnanya. Rona yang paling popular disebutkan:

  • Abang: Yang menganjurkan kekuatan dan kekuatan kepada orang yang memufakati anak uang sebagai hidayah. Warna berma pada kebanyakan melambangkan nasib dan majuh, doang juga boleh menjadi simbol manfaat dan kekuatan. Kami menghadiahkan Dahlia berma kepada individu-orang yang kami sayangi dan siapa yang ingin kami lihat bangkit pecah abu dan membalas rintangan umur. Mereka lewat berguna bagi kami dan kami ingin mematamatai mereka menjuarai dalam semua peringkat umur. Ia boleh menghadiahkan Dahlias ahmar kepada pasangan dia atau rakan sira nan sedang melalui perian-periode sukar dalam hidup. Bouquet Dahlias biram akan menghantar mesej sokongan dan selalu nan tidak dapat diluahkan dengan makin baik maka itu bunga enggak.

  • Pink dan ungu: Dua warna nan berkaitan dengan kebaikan dan rahmat. Dandan warna dadu plong amnya melambangkan segala nan baik di dunia ini. Warna ini merepresentasi rahmat dan kewanitaan, kita dapat memberikannya kepada mana-mana orang tidak sangka apa harapan hamba allah ini kepada kita. Dahlia bercelup jambon dan ungu yakni anugerah yang ideal untuk padanan atau hamba allah nan anda sayangi, jika anda cak hendak menunjukkan cak acap anda dan anda boleh memberikannya kepada seseorang yang di mata anda sebagai badal rahmat dan status.

  • Salih: Bunyi bahasa kekal fokus dan suci. Dahlia ceria boleh diberikan kepada sesiapa sahaja yang engkau cintai alias beliau ingin mengejutkan. Corak putih melambangkan keperawanan, usia dan iman nan bersih, jadi ini adalah hadiah terbaik untuk diberikan kepada seseorang yang anda temui jiwa yang tidak bersalah dan sejati. Dahlia putih lampau sesuai cak bagi majlis perkahwinan, kerana simbolisme kesucian sejagat mereka yakni hiasan yang hipotetis untuk acara seperti ini.

  • Biru dan hijau: Sesuai kerjakan majlis nan menyertakan permulaan mentah dan perubahan besar. Warna bunga ini yakni hadiah yang arketipe untuk seseorang nan mengubah seluruh hidupnya dan memulakan bab baru intern usia. Engkau juga boleh mendapatkan sejambak Dahlia biru yang luhur untuk kediaman anda, seandainya anda baru berpindah ke arena plonco atau anda ingin melihat beberapa warna kaya yang luhur di rumah dia.

  • Dahlia hitam: Anak uang Dahlia warna hitam menandakan pembelotan. Kendatipun banyak yang menganggap dan memanggil warna bunga Dahlia ini hitam, ia sebenarnya warna burgundy gelap yang ialah tanda baca emosi negatif jagat. Alegori Black Dahlia sangat kuat dan telah wujud sejauh berabad-abad. Anak adam biasanya menyatakan pikiran desersi dan awan kelabu dengan anak uang yang kuat ini.

Ciri-ciri Botani yang Bererti dari Anak uang Dahlia

Dahlia berkaitan dengan Asters dan Sunflowers, tetapi enggak bisa dimakan dan digunakan untuk harapan perubatan. Umbi agak berbisa, jadi pastikan anda menanamnya jauh di dalam petak dan menjauhkan haiwan peliharaan dan anak-anak asuh mulai sejak tanaman.

Mesej Dahlia Flower yakni…

Setiap anakan mempunyai mesej rahsia nan tersembunyi di belakangnya nan kontributif kita mengerti sifat rente tertentu. Kadang rekata mesej ini mudah difahami dan di tidak perian kita wajib mengawasi seterusnya makna simbolik anak uang untuk mengetahuinya. Raikan apa yang menjadikan anda berbeza dan istimewa. Carilah kenikmatan baru internal sukma dan terus bergerak melintasi hambatan arwah, bukannya membiarkannya menahan sira. Ketahui apa yang dimiliki maka itu bumi dan awasi kesukaran sepanjang perjalanan.

Baca :   Cara Membuat Bunga Dahlia Dari Kantong Plastik Bekas

Lanskap bukit nan kasar di Amerika Selatan dan Mexico bukan bakal rente elok ini dan berkembang dengan megah di puncak dunia. Simbolisme Dahlia sangat berguna pada zaman dulu dan masih mempesona dengan ketampanan dan ketahanannya. Ini merupakan anak uang terbaik untuk diberikan kepada seseorang yang anda cintai dan seseorang yang bermaksud manjapada bagi ia. Pilih corak bunga Dahlia yang tepat bagi mengagetkan orang nan anda sayangi dan menghantar mesej kegantengan dan anugerah kepada mereka.

10 jenis bunga Dahlia moden:

1. Dahlias berbunga tersendiri:

Bunga dalam kumpulan ini terdiri daripada satu set kelopak di sekitar cakera perdua. Mekar berdiameter sangka-nyana 10 cm.

2. Bintang Dahlias:

Mekarnya sangka kecil yang terdiri daripada 2 atau 3 larik kelopak sangka runcing yang adv minim melengkung ke dalam membuat cawan di sekitar cakera tengah.

3. Dahlias berbunga anemon:

N domestik pusparagam ini, anakan n kepunyaan cakera tengah berbentuk kubah padat floret tubular yang diliputi maka dari itu ring kelopak asing.

4. Dahlias kolar:

Anakan-bunga kumpulan ini agak menyerupai single tetapi ada cincin tambahan kelopak kecil (rodi) yang panjangnya asa-kira separuh panjang pelupuk luar.

5. Paeony berbunga Dahlias:

Kumpulan ini terdiri daripada anakan semi-ganda dari deretan pelupuk nan mengelilingi cakera perdua. Mekarnya barangkali bersaiz tersisa atau kerdil.

6. Dahlias Riasan:

Mekar kelas ini berganda sepenuhnya dan cakera tengah tidak bisa dilihat sehingga mekar menjadi jompo. Kelopaknya rata dan pesek dengan titik tumpul.

7. Kaktus dahlias:

Ini juga mempunyai bunga berganda sepenuhnya seperti Dahlias riasan. Kelopak privat antologi ini sempit dan kian runcing seperti duri kaktus. Sewaktu-waktu pelupuk memfokus membusar ke belakang.

8. Tayangan berganda & Dahlias mewah:

Mekar privat pusparagam ini kembali berlapis ganda, sanding globular dengan floret rahasia mungil. Kelopak pelupuk berbentuk tubular, terkatup dan mulus tumpul. Bunganya berdiameter kian bersumber 10 cm

9. Pompom Dahlias:

Ini menyerupai pergelaran berganda dan Dahlia yang ki berjebah dalam rangka mekar kecuali ukurannya jauh makin kecil.

10. Dahlias wadah tidur kerdil:

Ketinggian tumbuh-pohon dalam himpunan ini ialah antara 30 hingga 60 cm yang jauh lebih boncel daripada tanaman Dahlia biasa sekadar pembentukan bunga kelihatannya tergolong dalam mana-mana antologi di atas.

Soalan Legal
:open_book:

Apa maksud tatu dahlia?

Terbit dari era Victoria, makna di sebalik bunga dahlia dapat diakui ibarat menyatakan perasaan martabat dan keanggunan. Ia juga dapat dianggap sebagai simbol hubungan atau komitmen nan akan bertahan kerumahtanggaan ujian masa

Anak uang apa yang bermaksud cinta?

Mawar berma dikenali misal anak uang besar perut. Mawar ahmar merepresentasi kehausan dan emosi nan serius.

Bunga segala yang dimaksudkan dengan usia?

Krisan. Anak uang ceria ini dikatakan melambangkan kegembiraan, kesetiaan, keyakinan dan spirit tahapan. Sering kali disebut ibu ini bunga yang menghibur ini juga bisa menyampaikan comar, pamrih dan perkawanan nan tetap

Bunga apa yang bermaksud caruk tanpa syarat?

Freesia menandakan cinta dan kehormatan sonder syarat.

Anak uang mana yang menjadi simbol cinta purwa?

Ungu ungu mewakili mula-mula cinta purwa, dan yakni anugerah yang sempurna untuk kalam cinta baru. Penerima bunga ungu tentu mengingati sejambak ini yang diberikan sejak awal dalam susunan sebentar-sebentar orang itu menghidu bunga ungu, dan setiap perian rente semasa semak ungu sedang mekar.

Konklusi:

Budaya di seluruh dunia memuja anak uang dan dijadikan huruf angka kerjakan membeberkan pelbagai kebobrokan dan emosi sosial. Simbolisme anakan masih sangat memukau cak bagi kita perian ini dan kita boleh mengetahui lebih jauh mengenai kisah rakyat dan tabiat budaya nan berbeza dengan meneroka makhluk jiwa nan indah ini.

Artikel berkaitan:
:paintbrush:
Anakan Delilah Bunga Runjung Maksud Anakan Ros

Macam Warna Bunga Dahlia

Source: https://npcparty.org/t/dahlia-flower-meaning/34916

Check Also

Cara Cangkok Bunga Mawar

Cara Cangkok Bunga Mawar 3 menit Ingin menanam anakan mawar dengan mudah? Gunakan saja teknik …